Referenciák

M31 autópálya, M0 – M3 átkötés (2013 – 2015)

Megbízó: NIF Zrt.

Tervező: Unitef’83 Zrt.

Az M31 autópálya az M3-ast Gödöllőtől köti össze az M0-ás keleti szektorával, azt Pécelnél éri el. A pálya magassági vonalvezetése a terület domborzatához igazodva változatos, töltések, bevágások és felszínen vezetett szakaszok váltakozva fordulnak elő., több helyen épültek 10 m-nél magasabb töltések és 10 m-nél mélyebb bevágások.

A tervezéshez talajvizsgálati jelentést és geotechnikai tervezési beszámolókat készítettük a 12,4 kilométer hosszú úthoz és a rajta lévő 5 db műtárgyhoz.

Az M31 autópálya tervezése során a geotechnikai szakág tervezési feladatait teljes egészében társaságunk végezte. A pálya a Gödöllői dombságon keresztül haladva az M3 autópályát köti majd össze az M0 útgyűrűvel lehetőséget teremtve azáltal arra, hogy az országon keresztül haladó, keleti – nyugat irányú forgalom az M0 autópályának a főváros belső területeit is megközelítő szakaszát elkerülhessék.

A kb. 12 km-es pályán 15 műtárgy, köztük két – több, mint száz méter hosszú – völgyhíd készül. A tervezés során a viaduktokon kívül elsősorban az erózió érzékeny talajokban készülő nagy mélységű bevágások és a 2 db autópálya – autópálya csomóponttal kapcsolatos feladatok megoldása jelentett kihívást.